Net promoter score

Jeg er så glad for, at I i dag er kommet her forbi bloggen. Det skal handle om Net promoter score eller NPS. Hvis du ikke helt ved, hvad det er, så læs med

Hej alle sammen! Jeg er så glad for, at I i dag er kommet her forbi bloggen. Det skal handle om Net promoter score eller NPS. Hvis du ikke helt ved, hvad det er, så læs med i dag her på bloggen, for det vil jeg fortælle meget mere om.  

Net promoter score eller NPS

Det skal som sagt handler om Net Promoter Score eller NPS i dag her på bloggen, og jeg er så glad for, at I i dag er kommet forbi. Grunden til, at jeg i dag vil tale om dette emne er, at jeg for nylig har arbejdet med en virksomhed, som gav min forretning en virkelig god NPS-analyse. Jeg havde aldrig fået en Net promoter score analyse lavet af min forretning, så det var noget, som var rigtig spændende. De forklarede rigtig godt, hvad det hele går ud på. Det er essentielt et helt program som består af forskellige trin. 1) Promoters eller ambassadører, 2) Passives eller passivt, og 3) Detractors eller illoyale. Det er virkelig spændende, fordi det handler om ens forretnings kundegruppe. Det er ret smart at være super klar over, hvordan ens kunder er.

Hvad får man ud af, at arbejde med dette firma

Der er mange fordele ved at arbejde med et firma, som kan lave en Net Promoter Score analyse for en. Der er nogle generelle ting, som man får ud af det:

· Et klart og let forståeligt loyalitetsmål
· Et KPI, der afspejler jeres indtjening
· En kvalitativ vinkel, der sikrer feedback fra jeres kunder
· Læring fra kunder
· Øget indtjening

Det er en analyse, som kan hjælpe ens forretning med aktivt at skabe loyale kunder, fordi man ofte tager fejl af loyale kunder og tilfredse kunder. Mange tror, at tilfredse kunder og loyale kunder er det samme, men det er det rent faktisk ikke nødvendigvis. En kunde kan være begge dele, men en kunde kan også være enten eller. Og blot at være loyal betyder ikke, at man nødvendigvis taler højt om forretningen som man loyalt handler i. Inde på virksomhedens hjemmeside forklarer de det med “Den loyale kunde adskiller sig fra den blot tilfredse ved at anbefale jer til andre og give værdifuld feedback.” Som du kan høre, så har de virkelig styr på, hvordan man driver en succesful forretning og hvordan man “udnytter” sin kundegruppe.

Du kan også læse meget mere om erhvervslivet herinde på bloggen lige her. Jeg håber, at I alle sammen får en rigtig dejlig dag.